Cinta tak terucap (Bab 43)

          
“Awak jangan mengada!” 

“Ish… asal jerit? Nanti mereka dengar, kata bergaduh pula. Haru nanti,” marah Ammar Mirza dengan suara perlahan. 

Suri Imani membuat muka. Semakin hari semakin menyampah dia dengan lelaki ini. Kalau bukan memikirkan maruah lelaki itu tadi dihadapan saudara- saudaranya hendak sahaja Suri Imani menyepak lelaki itu. 

“Apasal terkebil- kebil lagi. Cepatlah! Senduk nasi. Saya nak makan nasi lemak,” jerkah Ammar Mirza. Bukankah tadi dia yang memarahi supaya jangan menjerit. 

Terkejut Suri Imani dibuatnya. Terkial- kial dia mengambil pinggan yang telah tersusun diatas meja dan diletakkan dihadapan Ammar Mirza. Kemudian dia menyenduk nasi. 

“La.. nasi je? Lauk mana?” soal Ammar Mirza bila Suri Imani sudah duduk dan meletakkan mee goreng di dalam pinggannya sendiri. 

“Ambil lah sendiri.”

“Eh, ingat apa Am kata tadi?” 

Suri Imani mengigit bibir geram. Ingat aku ni hamba abdi ke? Ni benci nih! 

“Nak apa? Ayam ke telur?” 

“Awak rasa mana yang sedap?” soal Ammar Mirza dengan wajah tanpa riak. Suri Imani mendengus geram. Segera dia meletakkan ayam dan telur rebus diatas pinggan Ammar Mirza. Kemudian dia menabur ikan bilis dan kacang. Mana yang sedap… mana aku tahu! Aku bukan peminat nasi lemak. 

“Nak berapa sudu?” tanya Suri Imani memegang sudu yang berisi sambal ikan bilis.

Ammar Mirza mengangkat bahu.

“Awak rasa?” soalnya kembali.

“Banyak ni kan?” soal Suri Imani geram dengan senyuman sinis. Rasa seperti hendak tuang semua kuah itu ke dalam pinggan. Ammar Mirza mengigit bibir menahan gelak. Kelakar sungguh dia melihat wajah Suri Imani ketika ini. Bila- bila sahaja gadis ini boleh meletup.

“Hei… sudahlah. Nak bunuh saya ke bagi makan sambal banyak- banyak,” Ammar Mirza memegang tangan Suri Imani. Terlepas terus sudu yang dipegang Suri Imani. Jantung Suri Imani berdegup kencang. Entah kenapa bila Ammar Mirza menyenuhnya, terus sahaja dadanya berdegup kencang. 

“La.. habis kotor meja,” rungut Ammar Mirza. Hatinya sudah digeletek. Sejuk macam ais tangan Suri Imani tadi. Sengaja dia mengambil kesempatan. Kalau dibilik, susah sungguh hendak duduk dekat dengan gadis ini. 

Suri Imani sudah berdiri mencari kain buruk. 

“Awak nak air apa? Nescaffe, milo or susu?” soal Suri Imani sambil mengelap meja.

“Awak minum air apa?” soal Ammar Mirza.

“Susu,” jawab Suri Imani mencari susu segar di dalam peti ais. Dari kecil lagi dia sudah diajar minum susu. Setiap minggu pasti papa akan membeli dua botol susu segar.

15 comments:

  1. besh gle...!!!

    ReplyDelete
  2. comellah dorg nihh
    haha
    bila dorg nak ada baby ?
    mesti comel ;)

    ReplyDelete
  3. ade pon n3..
    hehe..
    ble la nk sahkan iman pregnant nieh..
    isk2..
    hehe..nk lgi...

    ReplyDelete
  4. warghhhhh!!!!
    best2.
    kwn die pon syak die pregnant.
    comey2
    sambung2
    -na'dz

    ReplyDelete
  5. best2..
    nk n3 lg!

    ReplyDelete
  6. best2.bl nak samb???

    ReplyDelete
  7. so sweet...harap2 iman btol2 pregnant...sgt seronok........hu3

    ReplyDelete
  8. Lunch jangan x lunch..
    Pregnant la Iman oi..
    Ramai sangat nak awak pregnant ni hah..
    Huk3..

    ReplyDelete
  9. best..
    comel sangat.. hahaa..
    sambung cepat2 taw.. :D

    ReplyDelete
  10. wawawa..
    bile lg tu..
    huhuhu..
    ammar mirza junior..

    ReplyDelete
  11. hoho..sy pon nk iman pregnant..
    sure best..!comel la dorang ni..sweet sgt..!

    ReplyDelete
  12. heheh..ske2
    yeyeyeye..iman nk pregnant da
    nk baby...

    p/s:amboi promote renoma nmpk

    ReplyDelete
  13. betul la
    best giler citer ni
    cepatla sambung
    dah tak sabar bak tunggu
    hehhehe

    ReplyDelete
  14. betul la
    best giler citer ni
    cepatla sambung
    dah tak sabar bak tunggu
    hehhehe

    ReplyDelete