Cinta tak terucap (Bab 33)


SENYUMAN PALSU! Itulah yang dirasakan sekarang bila Ammar Mirza memperkenalkan seorang demi seorang yang berada dimeja makan selain daripada Tan Sri Mahathir dan Puan Sri Noraini. Tan Sri Abdullah, pemegang syer terbesar Mega Hotel turut berada bersama dengan mereka selain dari dua orang anak kembarnya, Rayyan Hakimi dan Rayyan Najmi yang seiras. Mereka berdua memang kacak. Tapi dia pelik kerana mereka bukan seperti Tan Sri Abdullah yang merupakan melayu tulen. Rayyan Hakimi dan Rayyan Najmi seperti orang putih. Suri Imani turut diperkenalkan dengan Datuk Megat Mazlan dan Datin Zariah yang merupakan pemilik MS Holding.

Kepala Suri Imani bertambah pening. Perlahan- lahan dia cuba menanam nama- nama yang baru disebut Ammar Mirza ke dalam kotak memorinya. Dia pelik dengan gelagat Rayyan Hakimi dan Rayyan Najmi yang sejak tadi mengusik dia dan Ammar Mirza. Mereka berdua nampak begitu mesra. Tetapi dia dilanda tanda tanya dan kagum kerana bidang kerja kembar dihadapannya adalah berbeza. Rayyan Hakimi bakal menggantikan Tan Sri Abdullah manakalah Rayyan Najmi pula adalah seorang doktor. 

Makanan dihadapannya nampak begitu enak tapi Suri Imani sudah hilang selera memikirkan masalah yang bertimbun. Dia menyesal kerana tidak memberitahu siapakah diri dia yang sebenarnya. Kakinya bertambah sakit. 

“Cantik tunang kau..” puji Rayyan Hakimi entah kali keberapa. Suri Imani sekali lagi tersenyum dengan dahi berkerut menahan sakit.

“Kenapa tak pernah tunjuk? Nampaknya kau orang kedua yang bakal berkahwin selain dari Iqram dan Isha,” sampuk Rayyan Najmi pula.

Dahi Suri Imani berkerut dan terus memandang Ammar Mirza. Dia tidak kenal siapa yang dimaksudkan oleh Rayyan Najmi. 

“Datuk Megat dan Tan Sri Abdullah ni besan kalau Iman nak tahu. Anak perempuan tunggal Tan Sri Abdullah baru sahaja melangsungkan perkahwinan dengan anak lelaki tunggal Datuk Megat. Namanya Iqram. Mereka sekarang berbulan madu di Itali. Am pun tak pernah jumpa Isha lagi kan?” soal Tan Sri Mahathir.

Ammmar Mirza mengangguk sahaja. Dia terlalu sibuk untuk menghadiri majlis perkahwinan Jihan Raysha dan Megat Iqram dahulu.

“Anak aku ni sibuk je Lan,” ujar Tan Sri Mahathir memandang kawan lamanya itu.

Datuk Megat Mazlan hanya menggangguk dan tersenyum.

“Samalah macam anak aku, Iqram tu. 24 jam hidupnya dengan kerja je,” balas Datuk Megat Mazlan.

“Sama jugalah dengan anak- anak aku ni. Terutamanya si Jimi ni,” sampuk Tan Sri Abdullah yang menyebabkan Rayyan Najmi hanya tersengih sahaja. 

Suri Imani tersenyum sahaja dengan penerangan panjang lebar bakal ayah mertuanya itu. Kepalanya bertambah pening. Dia jadi bengong dengan rasa yang mencucuk- cucuk di kakinya kini. Teruk sangat ke penangan pinggan tadi?

23 comments:

  1. waaaaaaa..
    musti ada gmbr iman n sesapa ntah..
    huhu..
    x mau la..
    akak cita ni bila nak abis..
    x sbr nak tggu ending dia..
    jgn uat pnjg sgt..
    hehehe..
    hope cpt post n3 bru..

    ReplyDelete
  2. ala gmbar iman ngn amir la tu...sbb amir aritu penah peluk iman...dgn sengaja...nk porak peranda kan umah tngga org...jht btol....

    ReplyDelete
  3. ada apa dlm sampul tu? ni yg tetiba rasa nak sedekahkan penumbuk kat amir ni. haha. kak. cerita ni bila nak habis? alahai dorg baru nak baik :)

    ReplyDelete
  4. imani nangis sebab tgk ammar dgn mak dia kan?
    tp asal die lari?
    pe ada dlm sampul surat tu?
    huh.banyak persoalan.
    he3
    alorr dh mula porak perandakan rumah tgga org lak.
    xsuke2
    smbung2
    -na'dz

    ReplyDelete
  5. la..pe hal lak nie..
    hukhukhuk..
    tamo la gadoh2..

    ReplyDelete
  6. komfem gmbr iman dgn amir time kt ofis aritu..
    eeeeiiii..bru nk hepi..da ade mslh lain..
    hope am tnye dulu sblm amik ape2 kputusan..
    nk lg..!

    ReplyDelete
  7. sambung lagi..
    xsbr nak tau apa dlm sampul tue..

    ReplyDelete
  8. ala..
    diorang baru nak b'romanatik..
    mintak2 ammar nak dngr dulu penjelasan iman..

    ReplyDelete
  9. apa erk dlm surat tu..?
    suspen...sape punye keje la tu...?
    takde keje lain ke..nak ggu kebahagian org..
    ish..ish..

    ReplyDelete
  10. msti gambar iman dng amir mase black out kat office ritu... rasenye amir berpakat dng erna...

    ReplyDelete
  11. baru nk hepi2..dahhhhh ade dugaannnn..xpe2..go ammar go...

    ReplyDelete
  12. ala....ni x syok ni....huhuhu...iman ngan am baru je rapat.............waaaaaaaaaaaaa...akak, sambung lg taw

    ReplyDelete
  13. hu..hu...

    sume pk in negative side!

    hu.h.u...

    iman jgn bg kami dlm dilema...cepat mskkan n3 bru!

    ReplyDelete
  14. alaaa.. nape jadik cenggini lak ni..
    gamba tu.. alahaiiii..

    ReplyDelete
  15. la, ada yg dengki dgn iman la ni, nak bagi ammar sakit hati, tapi takpe. am dan iman teap bersatu, right!!!!!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  16. rasanyer mesti gmbr ammar ngan somebody...dulukan dia suka bersosial... gmbr 2 mesti dah diberikan pd imn jgk n surat 2 watkan iman sedey n majok ngan ammar.. dia kan dah sayangkan ammar

    ReplyDelete
  17. lorrr..wat suspen jek nie..
    nk lari2 la plak..
    adusss..jgn la sumthing bad happen..
    huhuhu

    ReplyDelete
  18. ala~~~
    bru jer mcm nk jd pasangan bahagia..
    jd plak mslh..
    aish~~
    ni xsabar nk tunggu smbgn ni

    ReplyDelete
  19. waaaa..
    nta2 iman pon lari coz dpt smpul gamba am ngn orng len gak kot..???
    ape la rncgn si amir ngn erna uh???
    isk2...
    xm0 ar gado2..
    dorang bru nk bek..
    hhu..
    smbng2..

    ReplyDelete
  20. bestnya cite ni kak cepat sambung suspens
    cite ni nk tau juga pasai iman lari

    ReplyDelete
  21. i really like this story,,both Iman & Am r very sweet..hehe...

    ReplyDelete
  22. alaa ni yg x best nie...iman ngn am bru jew nk bahagia n jd suami isteri yg 'betul2'...da ada owg kaco kan...huhu xbest...paper pn xsabar nk bace sambungan nyer...hehe

    ReplyDelete