Cinta tak terucap (Bab 37)


SELEPAS memberi salam dan membuat sujud syukur keatas kelancaran hari perkahwinanya, dia bangun dari sejadah dan di simpan di dalam bilik kecil yang mempunyai beberapa set almari baju yang kini dikongsi bersama Suri Imani. Tersenyum dia melihat tempat mengantung sejadah diisi juga dengan kain sembahyang Suri Imani. Songkok diletakkan diatas para. Kemudian dia menyalin baju melayu dan kain pelekat untuk diganti dengan baju tidurnya. Dia melangkah keluar selepas menutup lampu. 

Nyenyak sungguh tidur isterinya sambil memeluk Mickey Mouse yang diminta sejak awal lagi untuk di bawa ke sini. Langsung tidak boleh berpisah! Pelbagai alasan diberi Suri Imani dulu pada papanya apabila papanya marah Suri Imani mahu membawa bersama patung Mickey Mouse itu ke Villa Mirza. Akhirnya dia sendiri berkomplot dengan Suri Imani dan mengatakan patung Mickey Mouse itu boleh menemani Suri Imani sewaktu gadis itu bosan. Kelakar juga sebab yang diberinya, papa terus bersetuju. 

Ammar Mirza mengeluh. Penat sungguh badannya. Dia berbaring diatas tempat yang disediakan Suri Imani. Dengki pula melihat Suri Imani yang selamba sahaja tidur diatas katilnya yang empuk. Dia pula terpaksa tidur dibawah. Kalau ikutkan hati dia hendak tidur sekatil dengan Suri Imani tapi, takut pula tembok yang dibina runtuh. Kalau duduk berdekatan dengan Suri Imani yang sudah sah menjadi miliknya, Imannya boleh goyah. Dia lelaki normal yang mempunyai nafsu pada seorang gadis. Tambahan pula, Suri Imani adalah haknya yang sah. 

Dia mengambil ipad yang tersimpan didalam beg kerjanya. Terkebil- kebil matanya melihat email yang dihantar. Kebanyakannya mengucapkan tahniah. Memang menjadi kemestian meneliti email setiap masa terluang. Sekarang email juga salah satu cara untuk berurus niaga terutamanya dengan pelanggan dari luar negara. 

Dia bergerak ke kanan. Terpana melihat Suri Imani yang nyeyak tidur menghala ke arahnya. Mata Mickey Mouse tajam merenungnya. Bertuah sungguh Mickey Mouse itu kerana setiap hari dapat dipeluk Suri Imani. Otaknya tiba- tiba terfikir sesuatu. Pantas dia mengambil telefon bimbitnya. Flash dimatikan dia beberapa keeping gambar Suri Imani diambil. Bibirnya tersenyum. Comel. 

Dia menguap perlahan. Tangannya mencari remort yang mengawal fungsi peralatan elekrtrik di dalam bilik yang tadi dibawa bersama sebelum berbaring. Bila jumpa sahaja remort tersebut, pantas tangannya menakan off pada remort yang turut mengawal lampu bilik. Malas dia hendak berjalan mencari suis lampu. Itulah gunanya teknologi. Mesti diguna sebaik mungkin!

36 comments:

  1. am tiba tepat pd masanya. my hero.........................

    ReplyDelete
  2. ur hero? bukan hero iman ke?
    haha~

    ReplyDelete
  3. wah..am ni mmg hero la..tpat pd msenye die dtg..huhu..best2..nk lg..!

    ReplyDelete
  4. am mmg hero..
    nasib baik sempat..
    klau x musti amir amik kesempatan..
    thankz kak imani..
    am ur the best..

    ReplyDelete
  5. haaaaaaaa..
    mle2 td mmg da kesal da cz amir yg slmtkn iman.
    but afta dat..
    argghh...
    amar dtg tpt pd msenye....
    huhu..
    hero..suke2..
    xske amir..!!
    harap2 iman dapt taw cmne amir sbnrnye...
    huhu..

    ReplyDelete
  6. rase cam pendek jer hehe.. nnt smbg la lg =)

    ReplyDelete
  7. betullah hero si am tu
    hebat hebat ;)
    tp x brape best sbb amir mcm ada niat jahat je
    uwaaaa xD

    ReplyDelete
  8. hohoho.. nasib baik Am pun datang gak..
    n Amir, bawak2 la buang rasa cinta kat isteri orang tu..

    ReplyDelete
  9. tol2.
    pendek sgt.
    ngee.
    yes2.ammar dtg tepat pada waktunye.
    ngee.
    suke2
    smbung2
    -na'dz

    ReplyDelete
  10. mse amir yg dtg dlu td..mmd rse x bes..
    p nseb bek am pn ade..
    dtg tpt pd msanya...
    wah..bestnye...
    nk hero cm tu la..
    hehe

    ReplyDelete
  11. best2..
    nak lagi..
    sambung panjang2 yer..

    ReplyDelete
  12. woaaaahhhhhhhhh!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    i love this epi.... <3

    ReplyDelete
  13. suke2!!
    syg kt am!!!
    smgai gak dia kt kuantan...
    smbg lg yer!!

    ReplyDelete
  14. iyer2.. am pun hero sa gak
    hehehhe

    ReplyDelete
  15. tertnya2 part nii...
    "Amir mengangguk. Darahnya mendidih. Tapi bibirnya tersenyum."

    apa lagi ni...huhuhuhu...sambung lagi...

    ReplyDelete
  16. best..cpt smbung yer..
    akhirnya hero dh dtg...!!

    ReplyDelete
  17. hero dtg
    cpt smbg

    ReplyDelete
  18. huaaaaaaa....best2...mula2 suspen...ingatkn amir je yg stg...tp...hehehe...nasib ada ma gaks....nk lg.....nk lg.....

    ReplyDelete
  19. Thanks dik Iman post new entry. Sambung lagi ye dik.....akak tunggu...best cerita ni

    ReplyDelete
  20. yeah yeah..
    hero da smp..
    syg ammar..
    hihihi

    ReplyDelete
  21. awk mesti da siap report kan....
    beshnye........
    awk,sye xsiap lg...............
    hurmm...

    ReplyDelete
  22. kompleks teruntum... manyak nyer kenangan disitu...

    hurmmm best seh!!!

    amm... mahu am jadi suami ku....

    ReplyDelete
  23. am...

    sape ade jumpe am kat luar.. gtau dia ku mahu menjadi suri hidupnya

    huwaa....

    kompleks teruntum.. manyak kenangan

    ReplyDelete
  24. ohhhh...hero dtg mnyelamatkn..
    tp spoil tol amir dtg dlu..
    pape pn..Ammar, u r my hero..
    ahakzzz..
    nk suami cm ammar jugak

    ReplyDelete
  25. alahai..
    ramai tol peminat am..
    klaulah iman tau..
    cemburu dia..
    hehe....

    ReplyDelete
  26. seronoknya....
    sukanyer iman ngan am ..

    amir, mu gie main jauh, jauh ..
    syooh, syoooh .....

    ReplyDelete
  27. serious..citer ni mmg best..

    ReplyDelete
  28. nak lagi...............................

    ReplyDelete
  29. nasib baik ammar datang.. klu x mmg rase nak nangis tergolek2 taw sbb amir yang selamatkan..
    hhehee... cepat2 sambung taw!!

    ReplyDelete
  30. please cepat smbung.. tak sabar!! hehehe

    ReplyDelete
  31. cite neh mmg best giler..
    huargh...
    syang am..
    he~

    ReplyDelete
  32. ahahaha
    iman+am tu sweet sgt..
    suke la..
    bile n3 baru nk kuar??
    xsabar nk bace..

    ReplyDelete
  33. "Tapi yang pasti, Suri Imani sudah membuatkan mak ciknya menitiskan kembali air mata." - rsenye part ni ada slh skit...bkn pttnye ben ke yg buat mkck irfan mnangis? ke sy blur? hehehehehe...papepom..i love u cik writer sbb buat am dtg tpat pd msenye..even amir dtg dlu..tp amir 2 watak smpingan je 2..hahahaha...em...cian iman..mst die sdey psl mak die 2..xpe iman..nnt lme2 mst die leh maafkn mak die..korg akn b'satu blk..cewah!! cm aku lak pnulis cite ni..hahahahaha..

    ReplyDelete
  34. Nasib baik Ammar sampai pada waktunya... Taknaklah Amir... diakan komplot dgn Ben & Erna...

    ReplyDelete