Cinta tak terucap (Bab 38)


SURI IMANI tersentak dari lenanya bila mendengar bunyi guruh yang agak kuat. Pantas matanya dibesarkan mencari- cari Ammar Mirza dari kegelapan bilik yang dihiasi cahaya malap dari beranda. Dia mengeluh lega kerana lelaki itu sudah terlena. Siap berdengkur lagi! Nasib baik bunyinya tidak kuat. Suri Imani dibuai cemburu. Matanya yang terjaga tidak boleh ditutup semula.

Terkebil- kebil dia meneliti syiling bilik yang berukir cantik. Lampunya mewah dan moden. Sesuai dengan gaya bilik ini. Dia pernah memasuki bilik ini dahulu sewaktu dia pengsan. Apa yang pasti dia suka bau bilik ini. Bau bunga lavender. Baunya terasa nyaman dan menyegarkan. Dia kagum dengan bilik Ammar Mirza yang besar dan luas tapi kemas dan bersih. Tapi dia tahu bukan Ammar Mirza yang membersihnya tetapi orang gaji di Villa Mirza. 

Ammar Mirza tidak suka biliknya bersepah dan berhabuk. Itu yang diberitahu Ammar Mirza dulu. Susun atur perabotnya juga menarik. Perabot didalam bilik ini tidak banyak dan menyebabkan bilik ini nampak lebih besar. Warna yang digunakan juga sesuai. Dia sebenarnya sudah lama tertarik dengan tangga kecil yang menuju ke loteng rumah.

Menurut Ammar Mirza, hanya biliknya sahaja dibuat tangga menuju ke loteng. Di situ terdapat satu set sofa dan beberapa rak buku. Selain itu terdapat juga beberapa kotak kayu yang besar. Agaknya apa isi di dalamnya. Sebuah teropong juga ada yang menghala terus ke tingkap. Suri Imani suka keadaan loteng itu. 

Tetapi Ammar Mirza telah menegahnya pergi ke dua tempat di dalam biliknya. Tempat pertama adalah bilik kerjanya dan satu lagi adalah loteng. Benci sungguh dia dengan permintaan Ammar Mirza. Dia sukakan loteng itu tapi tidak dibenarkan pergi. 

Suri Imani rindukan Wati. Waktu dia bersama Wati juga terhad. Mungkin mereka hanya berjumpa di pejabat. Pada mulanya dia mencadangkan Ammar Mirza supaya mencari rumah lain untuk mereka berdua. Dapatlah mereka tinggal berasingan. Tapi Ammar Mirza tidak bersetuju. Katanya Villa Mirza besar. Lagipun arwah abangnya, Radzi mengamanahkan dia menjaga kedua ibu bapanya dan juga anak- anak saudaranya. 

Suri Imani menguap lagi. Mengantuk pula. Tapi bila matanya tertutup, dia merasakan seoleh- oleh Ammar Mirza cuba menghampirinya. Sepanjang seminggu dia berkahwin tak pernah lagi dia tidur lena. Sering dia terjaga. Argh..!!!! Ngantuknya…

33 comments:

  1. thanx.. best saaangat

    ReplyDelete
  2. sabar itu separuh drpd iman~May 2, 2009 at 2:15 AM

    sweet...

    ReplyDelete
  3. sweetnye..best sgt..nk lg n3 yg pnjg2 ek..
    mekasih iman..

    ReplyDelete
  4. ooh, sedihnya. bestlah am. amat memahami. uuh, kalaulah akak di tempat iman. he....................

    ReplyDelete
  5. so sweet..
    like it....hehehe....

    ReplyDelete
  6. waduhhh!!!!!!!!!!!!!
    sweeet bangat!
    bhahhahaha.comey2
    suke2
    sambung2
    -na'dz

    ReplyDelete
  7. cedihnye..
    pandai ammar..
    jgn la cedih2..

    ReplyDelete
  8. erm...bez la cite neh..
    hehehe

    ReplyDelete
  9. besh besh besh!=D
    so sweeeet laa ammar nie=)

    ReplyDelete
  10. hailahai sweetnya am
    >.<

    ReplyDelete
  11. sweetnyaaaaaaaaaa..
    nak lg..
    hehehe

    ReplyDelete
  12. glerz superb!!!

    amm!!!! macho jer... manje... mengade jugak

    bestnye kalo dapat jadicam suri iman1...


    ili aisyah

    ReplyDelete
  13. Am tutup mata pun muka Iman boleh merah lagi..
    pemalu sungguh.. haha..

    ReplyDelete
  14. argh!!
    best nyer..!!!
    huhu...
    Am sweet gyler..!!!
    nak lgi...nak lgi..
    he~

    ReplyDelete
  15. so sweet!!!! comel sangat iman ngan ammar..
    hahhahaa..
    best2!!!

    cepat2 sambung taw.. x sabar2 nak tunggu sambungan ni...

    ReplyDelete
  16. very2 sweet...suke sangat.....plez2 upload n3 cepat2

    ReplyDelete
  17. perghhh...gle swit + romantik + caring la si am 2..nk jd madu iman bleh? huahuahuahua...nnt lps ni mst iman b'baik dgn mama die..amin..hehehehe..

    **cik pnulis..cpt2 la smbung eh? =)

    ReplyDelete
  18. the last part 2 sweet gler...
    tbe2 lak sdey..
    hmpir mnitiskn air mate..
    hu3

    ReplyDelete
  19. arghh..
    sweet nye dorang due..
    ske2..
    but cnfused sket,,npe iman cam dingin jer ek ngn am..?
    huhu..bessh22..
    iman pregnant ke,,bab tuh am cm dak kecik??
    huhu..kalo iman pregnant,,beshnye..
    haha..
    smbung2..

    ReplyDelete
  20. waaaaa..
    best lar..
    hehehe
    nak n3 baru lgi...heheheh

    ReplyDelete
  21. cdeynye..huhuhu
    mengalir ayer mataku..
    tersentuh sangat..

    ReplyDelete
  22. tini....
    sye nk am gak ley???
    hee~
    sweet n sad...
    da kua air mata terharu da neh wak...

    @_@

    ReplyDelete
  23. mmg best sgt..teruskan usaha ok..seet story..x sbr nk tggu epsd sterusnye.. =) chaiyok chaiyok..

    ReplyDelete
  24. ble nk msukkan n3 bru?
    da xsbar nk bca ni..

    ReplyDelete
  25. Best & sweet & touching... Rupernya Ammar dah g jumpa Mama Suri sblm ni...

    ReplyDelete